Część pierwsza - Projektowanie modelu
Smytry Dariusz - Daras

Jak wiadomo zawsze robiłem osadki za pomocą wyrzynarki, hebelka, dłutka i tarnika profilowałem najdziwniejsze kształty. Łapki po takiej osadzie bolały i się człowiek napracował niemiłosiernie. Mamy jednak już XXI wiek i czas się było przesiąść na maszynę cyfrową. Z pracy fizycznej pozostało tylko szlifowanie, jednak doszła inna praca która pochłania mnóstwo czasu - projektowanie. No i od projektowania zacznę moja powieść w odcinkach. Będzie to łoże do wiatrówki AA S 200.
Projektowanie będzie się odbywać w programie CADCAM, nazwy nie będę wymieniał gdyż każdy ma swój upodobany, który lubi używać, zresztą nazwa programu jest mniej istotna najważniejsze są umiejętności programisty, których niestety mnie jeszcze dużo brakuje.

Odcinek I Projektowanie modelu.

Aby łoże pasowało do wiatrówki kształtem i proporcjami robię zdjęcie bmp. i skaluję do rzeczywistych kształtów


Obrysowuje kształt dla zachowania proporcji


Skanuje podstawe stopki, aby wyprofilować do niej kształt kolby


Tworze siatkowy kształt kolby


Po kolbie rysuje następne elementy czyli chwyt i osłonę systemu.

Po narysowaniu zbliżonych kształtów przychodzi czas na poprawianie tego czego nie udało się osiągnąć przy rysowaniu. Teraz będę wycinał otwór pod pod kciuk i otwory pod mocowanie systemu , załamie jeszcze ostre krawędzie tam gdzie powinny być łagodne. Na zdjęciu widać już odpowiednio wyprofilowany klocek który posłuży mi jako wyżynarka

Po odpowiedniej komendzie mam wycięcie które jednak dalej będę musiał uformować aby chwyt był jak najbardziej wygodny

Za pomocą różnych rodzaju klinów walców i sześcianów służących mi do profilowania powierzchni otrzymuje kształty coraz bardziej przypominające kształt osady. Na zdjęciu widać już wyprofilowany chwyt, otwór do mocowania systemu i regulacji energii




Jeszcze kilka poprawek jak wycięcie pod zamek i można przystąpić do kolejnego etapu.


eraz już mogę przystąpić do przygotowania krzywych, które mi posłużą do ryflowania. Przy tej pracy posłużyłem się osadą od Prosporta, myślę że Firma AirArms nie poda mnie do sądu za plagiat gdyż ryflowanko będzie się ładnie prezentować na ich wiatrówce

No i gotowy wynik

Teraz trzeba tylko przykleić w odpowiednich miejscach




No i osada gotowa.

Jest to koniec pierwszego etapu, uzyskany w ten sposób model 3D posłuży do wyprodukowania osady. Na zdjęciu widać jeszcze ósemkę która będzie wycięta z aluminium i osadzona w innym miejscu jak pierwotnie. Dodam jeszcze że rysunek ten musi być bardzo dokładny i szczegółowy, nie można pominąć żadnego detalu gdyż niemożliwe jest już w etapie obróbki wrócić do zapomnianych elementów. Opis jest ogólnikowy, chciałem tylko trochę przybliżyć etap produkcji, nie zagłębiałem się w szczegóły, bo trwałoby to zbyt długo. Sam projekt osady zajmuje mi od 6 do 12 godzin w zależności od skomplikowania systemu. Jest to sporo czasu ale wiem że jak dojdę do pewnej wprawy zajmie mi to od 3 do 6 godzin.
W następnym odcinku opiszę generowanie ścieżek narzędzia.

do góry

[ zobacz księgę | dopisz do księgi ] Ostatnie uaktualnienie: 14.09.2016 printer2.gif, 1 kB
Drukuj tę stronę
aktualnie stronę przegląda Warning: fopen(howmanylog1.txt): failed to open stream: Permission denied in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 37 Warning: fputs() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 38 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 39 1 Warning: fopen(howmanylog1.txt): failed to open stream: Permission denied in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 79 Warning: fputs() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 80 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 81 osób.

Wszystkie materiały opublikowane na tej witrynie są objęte prawem autorskim i zostały zamieszczone za zgodą ich autorów. Kopiowanie i publikowanie materiałów bez zgody ich autorów jest wzbronione.
Strona optymalizowana dla przeglądarki Firefox najlepiej wygląda w rozdzielczości 1280x1024